Om mig

Mitt foto
Pugilistisk Poet och Fanatisk Romantiker...

fredag, augusti 05, 2005

Syster Morfin

En mycket vacker pelare av
Blå rök
Stiger framför ansiktet

Jag har inte torkat bort
Spottloskan
Från min kind

Den rör inte mig

Kom hit
Så ska jag visa dig
Händer som klöst sig
Ut ur en grav

Jag röker
På min handrygg
Spänner sig
Två ådror
Och tar emot gift

Orättfärdighet
”Och si, de skola födas
och föröka sig
Under en Femuddig stjärna...”
En sol
Som kommer att vara blind

Jag drömmer
Om en tyst otrampad äng
Där sömn är ett liv
Och inte en
Ynnest

Skicka bort mig
Låt mig dö långt bort
För er skull
Tvinga mig
Att slåss
På ettusen slagfält
Tvinga mig att be
För det ni kallar
Min själ

För min egen skull
Tänker jag inte be
För min egen skull
Tänker jag inte torka bort
Spottloskan på kinden

För min egen skull
Tänker jag bara
Nynna hemliga sånger
I ett hemligt öra...

0 kommentarer: