Om mig

Mitt foto
Pugilistisk Poet och Fanatisk Romantiker...

torsdag, augusti 18, 2005

Ner

Det här jävla schaktet är som en grav ibland. Men i gravar sover man, så icke här. Somnar jag så är det drömmar om samma saker natt efter natt. Och inte ens dom slutar bättre än värkligheten. Jag har inget bättre liv när jag drömmer än när jag är vaken. Arma öde.

Egentligen önskar jag mig enbart två saker i detta nu. En isande kall, immig, trevlig, spritsig öl av vilken hyfsad lagersort som helst. Och ungefär 15 centiliter av Justerini & Brooks undergörande nektar. Ren. I ett stort jävla glas. Mina pretentioner är små inatt.

Men öllös och whiskylös är natten inatt. Trots en väldigt vacker fullmåne. Lika bra. Jag har ont i magen, ont i bröstet, ont i halsen, ont i själen. Om jag vore hypokondriker skulle jag alldeles säkert ha en obotlig sjukdom. Nu är jag ingen hypokondriker längre. Det har i alla fall pillren fixat. Halleluja.

Ikväll tänkte jag på att jag egentligen gillar att åka buss. Inte mycket till tankeverksamhet, det erkännes villigt. Men skyll inte på mig. Skyll på sömnlösheten. Skyll aldrig på mig. Ingenting är mitt fel. Aldrig någonsin. Jag är världens oskyldigaste man. Jag lovar. Och jag ljuger aldrig.

Jag läser Ett Moln i Byxor om och om igen. Den passar bra nu. Passar rent ypperligt bra. Passar som en skitig hand i en trasig handske...

0 kommentarer: