Om mig

Mitt foto
Pugilistisk Poet och Fanatisk Romantiker...

söndag, december 26, 2004

Natt

Det är natt över världen. Alla människor sover i små, små rum. Detta vet jag. Moln på himlen. Man kan inte ens stirra ut i evigheten. Men precis som jag vet att människorna sover så vet jag att hela jävla galaxer snurrar runt därute. Tanken svindlar. Natt och jag sover inte. Jag sover aldrig. En gång sov jag i trettio år. Jag tänker inte somna igen. Inte ens när jag dör. Jag ska brinna, brinna, brinna som en supernova. Jag Är en supernova. Jag är passionernas Pascha, Vildhetens Valkyria och Motståndets Mästare. Jag sörjer inte längre alla år jag sov.

En gång kunde jag flyga. Det var när jag var barn. Dom slet av mig mina vingar och trodde att det skulle få mig att krypa. Men jag kröp inte. Jag flög lik förbannat.

0 kommentarer: