Om mig

Mitt foto
Pugilistisk Poet och Fanatisk Romantiker...

söndag, april 03, 2011

Spring is like a perhaps hand...

Det är en klåda i mig. Alla orden. Att bryta upp. Göra något annat. Något nytt. Något stort.

Lust. Och även en del törst. Ibland är jag övertygad om att de två är samma sak. Lusten och törsten. Två syskon som är lika på ett nästan kusligt sätt utan att för den skull vara tvillingar.

Lusten och törsten. Det är kanske våren i mig? Det är kanske våren? Fast jag tycker ganska illa om våren. Har alltid varit en utpräglad höstmänniska. Men va fan. Folk förändras. Tydligen. Stiltjen i livet är alltid en illusion. Panta rei und so weiter.

Spring is like a perhaps hand. Som herr Cummings sade. Undrar om hans polare kallade honom e? Eller kanske ee? Som ett litet kort men smärtfyllt pip. Som det ljud man gärna gör en måndagsmorgon när man vräker sin värkande lekamen ur sängen. ee...

Vårens hundar ylar för fullt. Det har varit en lång vinter. Men nu är vårens hundar här. Lyssna på dem http://wybcs.blogspot.com/

Spring is like a perhaps hand (which comes carefully out of Nowhere). Det kryper i benen. Som om insekter bor där. Det kryper i dem om nätterna och jag sover inte. Det kryper i skallen. Jag sover inte.

Det ylar i mig. Det är ett expresståg i skallen. Något nytt. Något stort. Längtan värker i mig. Men det är en vacker värk, en skön värk. Den är skön och vacker därför att den inte känns som "borde" och "kanske".

Värken i mig viskar om nätterna.

Värken i mig säger "snart".

"Snart"...

0 kommentarer: