Om mig

Mitt foto
Pugilistisk Poet och Fanatisk Romantiker...

fredag, september 19, 2008

You got to play your harp until your lips bleed

När sinnessjukdomen kryper allt djupare in i benen och allt hopp för länge sedan drunknat i vulgär grönska…Då kommer hösten och jagar sommarens förbannade infektion ur kroppen…

Luften stiger och bladen firar sin död med klara färger…Man kan faktiskt andas igen…

Detta är uppvaknandets tid, mörkrets tid, stjärnhimlens tid…

Vi stiger fram som segrare ur denna kamp mot värmen och ljuset…Vi drar på oss rocken som är vårt normaltillstånd…För vad vi än säger behöver vi detta…En himmel som aldrig slutar, en luft som skär våra kinder med röda rosor och en dag som faktiskt slutar innan man somnar…

När frosten målar sina galaxer på gräset, då skriker livet i mig…Varför vet jag inte…Detta skall ju vara döendets tid…Men för mig börjar livet på hösten…Fast jag har ju alltid varit en bakvänd jävel…

När andedräkten föder en egen skugga framför munnen är man aldrig ensam…

0 kommentarer: