Om mig

Mitt foto
Pugilistisk Poet och Fanatisk Romantiker...

lördag, augusti 09, 2008

Insanity Factory

Den här staden där jag för tillfället bor är en bra stad…Den har en mycket bred gågata som sträcker sig rakt igenom hela citykärnan…En riktig Mainstreet…Och alla städer med en Mainstreet är per definition bra städer…För ibland måste man få känna sig som den revolverman man är…Man måste helt enkelt få gå där och skramla med sina imaginära sporrar och vara på våg till sin alldeles egna High Noon…Där man ska dra sin revolver innan den svartmuskige skurken har dragit sin…Man riktigt hör den där låten ”Oh don´t forsake me oh my darling” medans man går där…Även om det är en vanlig jävla onsdag och man är en vanlig jävla man som är på väg till bussen så finns den där…Tankens eko om att man i en annan tid skulle ha varit på väg mot sitt öde som skulle avgöras i en skur av krut och bly…Det är romantiskt, ja visst…Men vafan…Jag är världens största romantiker så varför skulle inte mina dagdrömmar vara romantiska…?

De är sällsynta idag…De där gågatorna där du kan kryssa fram mellan människorna och drömma om tyngden av ditt läderhölster på höften…Nu finns det mest gallerior som begraver dig i köphets…

Men icke i denna stad…Här har man sparat en liten gata, ett enda stråk, som kan beträdas av oss revolvermän så att vi kan drömma oss bort till den sista ärans strid vid OK corrall…

Det är en bra sak…Man ska Alltid eftersträva att nära Drömmarna…

0 kommentarer: