Om mig

Mitt foto
Pugilistisk Poet och Fanatisk Romantiker...

onsdag, november 02, 2011

Truth is an arrow and the gate is narrow that it passes through...

Dagens dikt...: "Fågelsång" egenhändigt komponerad och transkriberad av mig.

Märkte du
när världen gick under,
hur den revs itu,
mitt i ett andetag?

Märkte du
hur huden blev
kall, len, tyst?

Märkte du?

Minns du
hur vi tydde tecknen?

Stjärnorna slocknade
en efter en.

Himlen var svart
igår och idag.

Vi höll varandras händer
när den sista fågeln sjöng.

Det var för över en timme sedan
men du sade
att du såg dem
tysta och storögda
mellan trädgrenarna.

Vi höll varandras händer,
jag låtsades
att jag såg
dina fåglar.

Märkte du
när världen gick under?

Du viskade något
i mitt öra
strax innan det hände.

Jag hörde inte.

Du viskade något.

När slutet kom
kände jag
varenda linje
i din hand.

Det är över nu.

Allt är över nu.

Men du och jag
skall se
varandras ansikten
i den här sekunden
genom hela evigheten.

Det är drömmen
och det som
skall vara världen
efter tystnaden.

Det och inget annat.

Om det räcker
vet jag inte.

Men jag
kan ingenting göra.

Ingenting.



0 kommentarer: