Om mig

Mitt foto
Pugilistisk Poet och Fanatisk Romantiker...

onsdag, november 11, 2009

It only believes in a pile of dead leaves

Människor är nobla i november. Det finns inget annat adjektiv för att beskriva oss i november. Nobla, hukande, huttrande ordlöst svävande genom den grå kylan. Nobla, krypande genom frosten, utmattade, svärande mitt i mörkret, mitt i den ständiga nedbrytningen, mitt i köttets förbannade svek. Nobla, som upphöjda munkar, påbyltade i tyst procession.

Mitt i den här obönhörliga resan mot aphelium fullständigt krossas man av hur vackert allt är. Hur vacker världen är när den sover.

November är ett täcke över världen.

På morgnarna är världen tyst, trots larmet, trots trafiken, trots de övergivna skriken från de övergivna människorna. Den är tyst och vacker. Ett slutet ögonlock utan minsta dröm bakom.

November är en kall hudvägg över tillvaron. November är alltid så öde och vackert, så tyst och fridfullt. En nobel månad som är nobel just på grund av sin likgiltighet och sin vila.

Det är vackert i november och jag låter mina trötta ögon följa andedräkten när den stiger mot himlen för att dö.


0 kommentarer: