Om mig

Mitt foto
Pugilistisk Poet och Fanatisk Romantiker...

lördag, juli 12, 2008

Memento Mori

Det är stora ord…..Kom ihåg att Du är dödlig….Men sanna….Vad fan gör man…?....Det är ord som jag skrivit på mitt badrumskakel ettusen gånger….Ni talar med en man som stått på raknivseggen….Bokstavligt talat....Men det finns inga nyheter därifrån….Det var bara jag som var dum nog att inte fatta…..Inte fatta att vi alla skall dö….En dag eller så kommer vi alla att dö…Dö…Det infinita…Det sista punkten….Döden dö….Vi kommer alla dit…Det är den enda garanten….Så varför skynda….?....Ett år elller femtio i plåga…? Är det någon skillnad….?....Mjoe….Det är faktiskt skillnad….För om du tillbringar ens en enda sekund av dessa intjänade år med att GeGeGe….Så har du vunnit din plats i himlen….Det är säkert…..Hälsa från mig till Sankte Per så får du komma in….Det enda han kollar är ditt Give-Konto…Står du på plus där, så är du Home Free…För det är i den enda skeunden det ligger..Den där sekunden när du ger en annan din kärlek…Där du lyfter en annan människa till skyarna…Där du låter allt låtsat falla och Ger denna andra människa ett enda litet milligram hopp om att denna människa är unik….Gör detta en gång under din livstid….Så kommer du in i himmelen….Det är säkert…Tro på mig….En enda sekund av vacker medkänsla skänker dig evigt liv….Så är det…

För döden ligger i förnekandet….I Förnekandet av någon annans aspirationer på Konst…I att sänka någon annan till den nivå där man själv för tillfället dväljes…Döden finns i själviskheten….Även om den är omedveten….Ditt enda Credo skall vara Tänk…!...Ety uti tanken är du Fri och Rättvis…

0 kommentarer: